Wie immer, ein kleines Exclusive für dich, , und alle meine großartigen Patrons. Hier sind einige Beispiele für Künstler-Statements, über die ich gestolpert bin, und die ich wirklich interessant und hilfreich fand. Wie bereits gesagt, ist dein Künstler-Statement die perfekte Gelegenheit, sich von anderen abzuheben (also widerstehe der Versuchung, die hier erwähnten zu kopieren)

Lass mich außerdem wissen, ob ich etwas vergessen oder übersehen habe. Ich werde es der Liste anfügen, damit auch der Rest unserer Gemeinschaft von deinem Wissen profitieren kann.

1. Andy Yoder, Bildhauer

„Many people take great comfort in the bathroom towels being the same color as the soap, toilet paper, and tiles. It means there is a connection between them, and an environment of order. Home is a place not only of comfort, but of control. This sense of order, in whatever form it takes, acts as a shield against the unpredictability and lurking chaos of the outside world.

My work is an examination of the different forms this shield takes, and the thinking that lies behind it. I use domestic objects as the common denominators of our personal environment. Altering them is a way of questioning the attitudes, fears and unwritten rules which have formed that environment and our behavior within it.“

Was meiner Meinung nach dieses Statement gut macht? Nicht nur konzentriert er sich primär auf seine Arbeit anstelle seiner Person, er hat es auch geschafft, den springenden Punkt seiner Idee und künstlerischen Herangehensweise kurz und prägnant zu formulieren.

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2. Dawn Benedetto, Juwelier

“Poppi is my fun and clever alter ego. It’s a line of jewelry that doesn’t take life too seriously. The glass and sterling rings are my invention and are unique in that they stretch to fit most everyone. Poppi adds a splash of color to jeans or an extra spark to ignite a little black dress; heck, it’ll even brighten up a trip to the grocery store.

If nothing else, it’s a statement. Poppi laughs. Poppi flirts. Poppi screams. Poppi says it all without you saying a thing.”

Die „Nur über deine Arbeit“ – Prämisse noch weitergesponnen, gelingt es Dawn, eine eigene Persönlichkeit für seine Arbeit zu schaffen die von seiner Persönlichkeit getrennt ist. Besonders mag ich außerdem die kurzen aber eindrucksvollen Sätze am Ende – warum also mehr Wörter als nötig verwenden?

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3. Charlene Fuhrman-Schulz, Sumi-é-Künstlerin

“My subject matter is nature, whether it is a traditional landscape or a bird and flower painting. I use traditional materials, ink and brush on rice paper, to capture movement and life — making the brush dance and the ink sing. Everything is captured in the spontaneous dance and movement of the brush as it meets the rice paper. There is no going back and correcting when painting with ink and rice paper.“

Charlene redet nicht um den heißen Brei herum. 1-2 Sätze über ihre Kunst, ihren Ansatz und ihren Workflow. Boom. Erledigt.

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4. Pete McCutchen, Fotograf

“I decontextualize. Then, I reconstruct.

Looking past the obvious, close observation and engagement of the subject is my process. The challenge is to see beyond the distraction of the conspicuous to capture its unique self. Some of my subjects are quite beautiful, others less so. My goal is to inspire those who see my work to look more carefully at the world around them, to discover beauty in unusual places.”

Als Fotograf gibt es wirklich nicht viel über das tatsächliche Ergebnis zu sagen, da ein Bild eigentlich für sich selbst spricht. Pete fand jedoch einen Weg, seinen Ansatz auf eine einzigartige und ehrliche Weise zu beschreiben, die ihn von anderen abhebt.

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5. Nancy McIntyre, Siebdruck-Künstlerin

“I like it when a place has been around long enough that there is a kind of tension between the way it was originally designed to look and the way it looks now, as well as a tension between the way it looks to whoever is caring for it and the way it looks to me. Trouble is, the kinds of places I find most appealing keep getting closed or torn down.

What do I want to say with my art?

Celebrate the human, the marks people make on the world. Treasure the local, the small-scale, the eccentric, the ordinary: whatever is made out of caring. Respect what people have built for themselves. Find the beauty in some battered old porch or cluttered, human-scale storefront, while it still stands.”

Nancys Beispiel eines Künstler-Statements klingt wirklich ein bisschen so, als ob sie meinen Tipp mit der Voice-Memo-Methode genutzt hätte. Sehr organisch und gesprächig. Ich mag außerdem, dass sie sich die Zeit genommen hat, dem Leser den grundlegenden Konflikt nahe zubringen, bevor sie erklärt, wie sie versucht diesen durch die Erstellung ihrer Kunst zu lösen.

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6. Margaret Cerutti, Malerin

“Capturing the light is everything! As a plein air painter, it is always the light that I remember most about any location. It is my inspiration.

Its elusive quality can transform a figure or a landscape in just a matter of seconds. I strive to convey that sense of place by capturing its fleeting magic.”

Gibt es noch mehr darüber zu sagen?

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7. Alison Sigethy, Glas-Künstlerin

“Getting outside is good for the soul. Through my artwork, I try to bring the outside in. While I make no attempt to portray actual plants or animals, I do want my creations to look like they could have lived or grown somewhere. Living with beautiful objects that pay tribute to the natural world reminds us to slow down and helps us reconnect with nature.”

Schon gemerkt, dass keines der Künstler-Statements dem Maximum von drei Absätzen nahekommt? Gleiches gilt auch für Alison’s Statement. Außerdem eine tolle Idee des „Umkehrens“ eines bekannten Prinzips, indem man ursprünglich tote Objekte zum Leben erweckt.

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8. Diana Chamberlain, Keramikkünstlerin

“I work in porcelain for its suppleness, delicacy and strength. Porcelain’s willingness to be transformed, both in form and texture, makes it a perfect medium for exploring the iconic meaning of dress and the concept of shelter.”

Ein weiterer Weg die Dinge anzugehen ist über die Eigenschaften deiner Materialen zu schreiben und wie du die Möglichkeit nutzt, deren Charakter in etwas komplett anderes zu verwandeln.

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